Blogger Layouts

29 Januari 2011

"Lemas"

Salam..
Hai semua sahabat..buat pertama kali dalam blog ni aku nk kongsi dgn korang tentang diri aku.Mista Amer KurKhan adalah seorang yg suka beriadah@bersantai@rekreasi.

Mesti korang sume pun suka beriadah mcm aku kn?? ya utk Mista Amer suka beriadah seperti bersukan,jalan2 cari makan, dan yang paling best skali suka pg sungai (air terjun).

Sebut je pasal air terjun ni ckp je kt mane..Rase2 1 negeri Perak dah jelajah.Hulu licin,Hulu Kenas,Lata Allagar,Sungai Terong,Pecah Batu,Kuala Woh,Lata Iskandar,Lata Kijang,Hulu Cepur,Lata Lawing,Lata Kekabu...(fuh..byk sgt sampai lupa kt mane lagi) hehehe pendek kata mmg aku suka pg tempat2 mcm ni.

Selain tempat2 mcm ni cantik.aku suka hirup udara yg segar,nyaman,sambil memerhati hijauan tumbuh-tumbuhan.Elok untuk kesihatan dan menghilangkan tekanan kerja atau study sebenarnye.

Salah 1 sebab aku suka pg air terjun jgk adalah......pandai berenang sikit2..setakat nk lompat2, terjun tiruk, lipat 2 perkara kecik je..hehehe (dgn nada belagak)

Mane taknye..mase kecik2 dulu..(xigt bila,rase2 darjah 3 kot) ponteng sekolah agama rakyat join dgn kawan2 mandi sungai..Terer berenang tu usah ckp la..boleh sampai kedalaman sungai mencecah 200 meter dari paras laut la..hahaha xla sampai mcm tu..orang kata sampai hapuih (tenggelam xjejak kaki kt tanah) la. Dr situ la pandai berenang sikit2..

Lagi 1 pengalaman aku mandi air terjun mase cuti mid sem tahun lepas..kawan2 ramai dtg lepak rumah aku.ada yg dari Selangor, Pahang, Kedah Sabah & Negeri Perak..xtau nk ajak g mane..Last2 ajak g mandi air terjun la kat Terong..(salah 1 tempat dlm filem Rock arahan Mamat Khalid) Yg kelakarnye kawan aku ni Mat Jambang (bukan nama sebenar) belagak pandai berenang lak..org ckp baik2 dlm air tu..selamba badak je die turun..apa lagi lemas la..hahaha (lemas dlm keadaan pasrah) Nasib baik si Kokay & si Keping (juga bukan nama sebenar) selamatkan..hahaha apa lagi..lepas 2 jd bhn gelak ketawa la..Apa2 pun memang terbaik enjoy kt sana bersama geng2..Releks sikit kepala otak dari keserabutan & ketekanan belajo ni..

Pengalaman ni mungkin aku xkan lupa..Tapi sekarang ni aku kurang sikit pg dah tempat2 mcm tu.Sebab akhir2 ni ada lak wabak penyakit virus kencing tikus pulak..Takut lak rasa..Dengar kata leh bwk maut.Tp walau ape2 pon sy tetap suka beriadah mcm ni..

Anda semua patut mengambil peluang beriadah mcm aku ni..best & boleh melupakan seketika kesibukan anda sambil menenangkan fikiran dgn  mghirup udara yg segar, melihat keindahan alam ciptaan Allah dan sebagainya..

Sampai sini jelah corat coret saye
Bye =)

3 ulasan:

  1. cam sial !!
    xde topik lain nk buat entry blog ke??
    haha(yan)

    BalasPadam
  2. mat jambang! hahahahhaa i noe dat guy! :D wakakakakkakakakakakakakakakkakakaaa

    BalasPadam
  3. hahahah dah tu je terlintas lam lepala otak aku..
    beri : sape2..

    BalasPadam