Blogger Layouts

01 Februari 2012

"Kerjayaku"

Salam..hai semua..

Apa kabo korang..lama betoi x update blog ni..almaklumlah dah berkerjaye..Nak taw aku keje ape? aku keje sebagai cleaner di salah sebuah kilang di Shah Alam.

Keja aku hari2 kena sapu sampah, buang sampah, vakum, lap cermin pintu dan lap cermin almari kaca. Kadang2 aku kerja bantu pegawai kat situ kot. Sebab kebanyakan pegawai kt sini xreti guna ms word,excel dan powerpoint. Pelik tul aku. Gaji mahal2 ribu riban tapi xtau guna menadatang ni..terpaksa la cleaner macam aku ni yg tolong. Tapi gaji depa xbagi pun kt aku..xpa2..Mungkin satu hari nanti aku akan naik pangkat macam depa..(berangan je) hehe. padahal cleaner je pon..

Bila duk kt sini kan gaji yg kita dapat xcukup beb..Kalau duk kt kg aritu setakat RM500 macam2 leh buat..tapi sekarang RM500 leh tahan seminggu je..huhu tp xpelah..buat masa ni kene belajar kedekut macam A#u&@ (bukan nama sebenar)...... haha teringat aku pada sorang kawan masa belajar dulu. Rupanya ada pengajarannya..huhu supaya kita kene belajar jugak menjadi orang yang kedekut supaya kita leh servive untuk hari mendatang.

Eh2..jam dah kul 5 petang la..waktu punch out. So aku xdapat nak sambung citer ni..tunggu la kalau ada masa terluang.hehe

bye2..Salam semua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan